شما یک استراتژی کلمه کلیدی را تعریف کرده اید ، در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کرده اید و یک پروفایل بک لینک قوی ایجاد کرده اید. شما حتی به تحقیقات کلمات کلیدی و بازاریابی حوزه کاری خود تسلط پیدا کرده اید. بنابراین چرا رتبه وب سایت شما همانطور که باید رترشد نمیکند؟

مشکلات سئو تکنیکال می تواند اهداف بازاریابی جستجوی شما را فریب دهد. غالباً آخرین چیزی که بازاریابان جستجو با آن روبرو می شوند ، فرض بر این است که خارج از اختیار تیم است. اما عدم رسیدگی به مشکلات فنی SEO می تواند منجر به کاهش رتبه بندی ، معیارهای تعامل منفی و خطاهای خزیدن شود. این حتی می تواند منجر به ناپدید شدن وب سایت شما از صفحات نتایج موتور جستجو به طور کلی شود.

سئو تکنیکال

اگر می خواهید اصول اولیه SEO فنی و چگونگی ایجاد یک برنامه عملی آن را فرا بگیرید ادامه متن را بخوانید.

سئو تکنیکال چیست؟
موتورهای جستجو از فاکتورهای رتبه بندی متعددی استفاده می کنند - سرعت سایت ، امنیت ، طراحی دوستانه موبایل - برای تصمیم گیری در مورد نتایج جستجو. سئو فنی اصطلاح چتر برای فعالیتهایی است که به خزندگان موتور جستجو کمک می کند تا کار خود را انجام دهند و به آنها این امکان را می دهد که سایت شما را به درستی فهرست کنند.

کمک به موتورهای جستجو در انجام کار خود به معنای آگاهی از نحوه عملکرد ایند است. موتورهای جستجوگر الگوریتم های رتبه بندی خود را همیشه مرتب می کنند - تصور می شود که گوگل الگوریتم موتور جستجوگر خود را بین 500 تا 600 بار در سال تغییر می دهد! سئو فنی باید همواره در حال تغییر باشد و همگام با موتورهای جستجو باشد.

ممکن است جزئیات تغییر کنند ، اما هدف نهایی ثابت است: بهبود رتبه بندی SERP از طریق بهینه سازی وب سایت و سرور. این فعالیت ها ، همزمان با بهینه سازی های موجود در صفحه جستجوگرها غیر فنی ، شانس خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی وب سایت شما را افزایش می دهند.

چگونه SEO فنی با سایر انواع سئو متفاوت است؟
به منظور جستجو در زمینه رتبه بندی خارج از محتوا و پیوندها ، به سئو فنی فکر کنید. ا

SEO فنی: بهینه سازی وب سایت و سرور که در کد یا معماری یک سایت ساخته شده است ، از برچسب های متا گرفته تا امنیت سایت.

سئو داخلی: SEO در صفحه به همه چیز در قسمت جلوی سایت شما اشاره دارد که باعث می شود رتبه بندی جستجو از جمله قالب بندی محتوا ، بهینه سازی تصویر و شیوه های پیوند داخلی بهبود یابد.

سئو خارجی: ایمن سازی پیوندهای با کیفیت بالا از طریق رسانه های تبلیغاتی ، وبلاگ نویسی در سایت های دارای قدرت بالا و سایر مواردی که لینک های خارجی ایجاد می کند به وب سایت شما باز می گردد.
سئو خارج از صفحه حاکی از اطمینان خاصی به شخص ثالث است - گرفتن سایتها برای توافق برای میزبانی مطالب و یا پیوند دادن به شما. جستجوگرها بر روی صفحه و فنی کاملاً تحت کنترل شما هستند. این یک فرصت عالی برای تمرکز بر روی هر دو سمت مناسب را باز می کند ، و این یک راه مطمئن برای افزایش شانس حضور سایت شما در صفحات نتایج است.

چک لیست سئو تکنیکال
بهبود SEO فنی سایت نیازی به ایجاد مشکل نیست. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه شناسایی و رفع اشتباهات رایج ، به علاوه نحوه بهینه سازی فاکتورهای SEO فنی برای به دست آوردن در جستجو وجود دارد.

مرحله 1: خطاها را پیدا کنید
یک راه سریع برای شروع کار با پیدا کردن و رفع خطاهای موجود در سایت است. خطاهای فنی می تواند به این معنی باشد که خزندگان صفحات شما را به درستی ایندکس نمی کنند یا در بدترین حالت ، اصلاً آنها را ایندکس نمی کنند. پاکسازی این خطاها اولین گام ضروری برای هر پروژه فنی SEO است.

اجرای یک ممیزی سئو فنی تکنیکی شروع خوبی است. ابزار حسابرسی سایت الکسا خطاهای مرتبط را شناسایی می کند ، گزارش های قابل بارگیری و توصیه هایی در مورد رفع مشکل رایج ارائه می دهد.

چگونه خطاهای سایت را بهبود بخشیم
یافته ها را در پرونده CSV بارگیری کنید. برای اطمینان از اینکه در رفع مشکلاتتان کار کردید ، با هر یک از خطاها مقابله کنید و دوباره حسابرسی را مجدداً انجام دهید. الکسا به طور خودکار هر دو هفته یک بار سایت را دوباره بررسی می کند تا به شما در حفظ حداقل خطاهای فنی SEO کمک کند.

مرحله 2: تجدید نظر در معماری سایت
معماری سایت به نحوه ساختاردهی اطلاعات در وب سایت اشاره دارد. به عنوان مثال ، چگونگی ترتیب صفحات به دسته ها یا مسیری که برای حرکت بین بخش های سایت استفاده می شود. معماری وب سایت بر نحوه تجربه کاربران انسانی و خزندگان موتور جستجو در سایت تأثیر می گذارد.

معماری سایت منطقی برای خزندگان بهتر است زیرا به آنها امکان می دهد وب سایت شما را به راحتی مرور و فهرست بندی کنند. به عنوان مثال اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی هستید ، صفحات محصول خود را به دسته بندی تقسیم کنید ، به یک سری از زیر شاخه ها وارد شوید. این به مدیران سایت اجازه می دهد تا یک ساختار منطقی را حفظ کنند و صفحات جدید را در صورت وم به ساختار ایجاد شده تبدیل کند.

سایتهای با معماری بد احتمالاً دارای زیر دامنه ها یا زیرشاخه هایی هستند که ناخوشایند شده اند و همچنین صفحات بن بست. یک سایت خوب ساختار یافته از بودجه خزنده بی نیاز استفاده نمی کند و سریعتر در صفحات نتایج قرار می گیرد.

نحوه بهبود معماری سایت
مطمئن شوید که سایت شما نقشه سایت XML دارد. این لیستی از مهمترین صفحات است که به گونه ای تهیه شده است تا اطمینان حاصل شود موتورهای جستجو آنها را می فهمند ، می یابند و می خزند.

در مرحله بعد ، URL های سایت را در یک جریان منطقی ، از دامنه به طبقه بندی تا زیر شاخه ، سازماندهی کنید. در آینده ، URL های جدید درست در معماری قرار می گیرند.

در آخر ، ساختارهای URL را برای جستجو بهینه کنید. کلمات کلیدی اصلی را نزدیک به دامنه root قرار دهید و طول URL را تا 60 نویسه یا 512 پیکسل نگه دارید.

مرحله 3: از محتوای تکراری خلاص شوید
محتوای تکراری محتواست که در چندین صفحه در همان دامنه یا در دامنه ها ظاهر می شود. این بدخواه نیست و مجازات گوگل را دریافت نمی کند ، اما هنوز هم باید اصلاح شود. به این دلیل است که اگر خزندگان نمی دانند که کدام صفحه یک صفحه اصلی یا صفحه معمولی است ، آنها نمی دانند کدام نتیجه را در SERP ها نشان دهند.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، سایت شما می تواند رتبه ای پایین تر از آن چیزی که شایسته آن است باشد یا در کل از صفحات نتایج فیلتر شود.

نحوه بهبود محتوای تکراری
ابزار حسابرسی سایت الکسا محتوای تکراری در سایت را شناسایی می کند. برخی از خطاها دارای یک مشکل سریع هستند: برای مثال ، تکرار عنوان ها و توضیحات فقط به شما نیاز دارند که متا را دوباره بازنویسی کنید تا اصلی باشد و با هدف جستجو مطابقت داشته باشد. کل صفحات محتوای تکراری می تواند به یک تغییر مسیر 301 یا یک برچسب هدر-کانونیک نیاز داشته باشد.

مرحله 4: بهبود سرعت سایت
40٪ از افراد اگر بارگذاری بیش از سه ثانیه طول بکشد ، صفحه وب را ترک نمی کنند. این کاربران تندرست همه سیگنال های منفی افزایشی را در مورد کیفیت سایت شما به موتورهای جستجو ارسال می کنند ، و این باعث می شود که رتبه بندی آن در صفحات نتایج دشوار نباشد.

اما بارگذاری کند فقط به دلیل تندرست کاربران خوب نمی شود. سرعت صفحه همچنین یک سیگنال رتبه بندی مستقیم است ، همانطور که گوگل در سال 2010 تأیید کرده است. رفع یک سایت با سرعت کند باید در پروژه های فنی جستجوگر اولویت باشد.

چگونه بار بار صفحه را بهبود بخشیم
سرعت بارگیری صفحه سایت خود را با اجرای آن از طریق

PageSpeed ​​Insights بررسی کنید. این ابزار Google سرعت وب سایت شما را در دو بخش موبایل و دسک تاپ محاسبه می کند

نمره زیر 90 بدان معنی است که می توانید سرعت سایت شما بهبود یابد. سایت خود را سریعتر کنید:

تمیز کردن کد سایت: پرونده های جاوا اسکریپت ، HTML و CSS را به حداقل رسانده و ترکیب کرده و کدهای غیرضروری مانند شکست خط را از بین ببرید.
فشرده سازی تصاویر و فیلم ها: ابزارهایی مانند TinyPNG و HandBrake به سرعت فایلهای بزرگ را فشرده می کنند. در نظر بگیرید که آن را یک قدم دورتر برداشته و تصاویر خود را با فرمت های کاملاً فشرده شده سرو کنید.
کاهش اسکریپت ها ، افزونه ها و زنجیره های تغییر مسیر: یاهو می گوید که 80٪ از زمان بارگیری یک صفحه صرف بارگیری چیزهایی مانند صفحه سبک و اسکریپت ها می شود. این عناصر کد را به حداقل ممکن نگه دارید.
کد و پرونده های وب سایت شما لاغر تر است ، سریعتر بارگذاری می شود. نگه داشتن وزن صفحه و درخواست های صفحه به حداقل ممکن بهترین روش برای مدیران سایت است.

مراحل سئو تکنیکال

مرحله 5: امنیت سایت را افزایش دهید
سرورهایی که برای اجرای پروتکل انتقال Hypertext (HTTP) استفاده می شوند. این سیستم راهی سریع برای ارسال داده بود ، اما امن نبود. بهتر است از HTTPS ، سیستمی با پروتکل اضافه شده در بالا استفاده کنید. این پروتکل اضافه شده — Secure Sockets Layer (SSL) داده ها را رمزگذاری می کند و با خیال راحت آن را به سراسر وب منتقل می کند.

گوگل HTTPS را به عنوان یک عامل رتبه بندی در سال 2014 معرفی کرد ، و با اینکه تنها یک سیگنال سبک وزن است ، این یک عمل خوب برای امنیت اطلاعات کاربران است. براساس گزارش GlobalSign ، 84٪ از کاربران در صورت عدم اطمینان از سایت ، سایت را ترک می کنند.

نحوه بهبود امنیت سایت
اگر هنوز HTTP غیر ایمن را اجرا می کنید ، به توسعه دهندگان خود بخواهید که در اسرع وقت به HTTPS (امن) تغییر دهند. باید یک گواهی SSL خریداری کنید و 301 تغییر مسیر را از صفحات HTTP به صفحات امن جدید تنظیم کنید. هرکسی که پیوندهایی به سایت قدیمی شما دارد به طور خودکار به نسخه امن هدایت می شود.

مرحله ششم: طراحی دستگاه دوستانه را معرفی کنید
طبق آمار Statista ، تقریباً نیمی از ترافیک وب را در سرتاسر جهان تشکیل می دهد. و این تنها در چند سال آینده رو به رشد است: اریکسون پیش بینی می کند تا سال 2022 میزان ترافیک ایجاد شده توسط تلفن های هوشمند در سال 2016 به 10 برابر نرخ افزایش یابد.

با وجود این ، 44٪ از وب سایتهای شرکت Fortune 500 سازگار با موبایل نیستند. بسیار تعجب آور با توجه به یک سایت پاسخگو ، یک سیگنال رتبه بندی سنگین وزن است.

نحوه بهبود طراحی دستگاه دوستانه
سایت خود را در ابزار جستجوگر دوستانه تلفن همراه Google آزمایش کنید تا صفحاتی را ببینید که به طور کامل روی تلفن بارگیری نمی شوند. همچنین صفحه های شتاب موبایل (AMP) را معرفی کنید ، یک پروژه Google که صفحات را برای مرور موبایل سرعت می بخشد. می توانید با ایجاد صفحات اصلی AMP HTML یا با نصب یک افزونه AMP در CMS خود ، با AMP شروع کنید.

مرحله 7: از نشانه گذاری داده های ساختاری استفاده کنید
داده های ساخت یافته اطلاعاتی در مورد سایت شما یا صفحات خاص در سایت شماست که به طور مرتب در یک پایگاه داده سازماندهی می شوند. این سازمان تجزیه و تحلیل سریع داده ها را برای موتورهای جستجو آسانتر می کند. استفاده از داده های ساخت یافته ، شانس رتبه بندی در ویژگی های SERP ، مانند قطعه های ثروتمند را افزایش می دهد ، که می تواند منجر به افزایش نرخ کلیک از طریق صفحات نتایج به سایت شما شود.

چگونه می توان داده های ساخت یافته را بهبود بخشید
نشانه گذاری طرحواره ساده ترین راه برای ساختن داده های وب سایت است. نشانه گذاری Schema کدی است که در سایت شما قرار دارد و به موتورهای جستجوگر کمک می کند با استفاده از خزنده ها بدانند که کلمات کلیدی به چه معنی است ، نتایج بهتری را به دست آورند.
وقتی خطاهای رایج را برطرف می کنید ، SEO فنی پایان نمی یابد. اندازه گیری و ردیابی تأثیر این اصلاحات با گذشت زمان به شما کمک می کند یاد بگیرید کدام یک از فاکتورهای فنی SEO بیشترین آسیب را به رتبه بندی شما وارد می کنند (یا به شما کمک می کنند). بر اساس آن فعالیتهای آینده را در اولویت قرار دهید و تأثیرات مثبتی بر ترافیک ارگانیک خواهید دید.

http://shamsseo.blog.ir

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها